Guide Til Opsætning Af Profil På Twitter
Twitter er et fantastisk værktøj til at promovere din virksomhed og opmuntre folk til at besøge dit websted.
Når du sætter din Twitter-konto op, skal du bruge et godt billede. Det er vigtigt, at du bruger et fotografi af dig selv fremfor et billede eller firmalogo. Husk at vi ønsker at opbygge forbrugernes tillid og opnå troværdighed, og hvis forbrugeren ikke kan sætte et ansigt på dit brand eller navn, vil de sikkert være tøvende overfor, om de kan stole på dig og dine annoncerede tjenester. Desuden ønsker mange forbrugere ikke at blive “solgt” noget, de vil meget hellere undersøge produkter og tjenester og i ro og mag foretage en informeret beslutning. Ofte vil et firmalogo som profilbillede få folk til at tænke på anmassende sælgere. Skab en hyggelig og venlig atmosfære på din side, og hold dig væk fra aggressive salgstaler.
Skil Dig Ud På Twitter
At lave en særligt tilpasset baggrund er en god måde at få din Twitter-side til at skille sig ud fra de andre. Twitter giver dig mulighed for at tilpasse din Twitter-side på en måde, der viser mere om din personlighed, og hvad dine tweets vil handle om. For optimal eksponering af din virksomhed er det en god ide at placere dit logo eller hjemmeside adresse i baggrunden. Der er også adskillige tredjepartsfirmaer, der kan lave tilpasset design til din Twitter-sides baggrund. Hvis du laver en internetsøgning på “Twitter backgrounds”, vil du finde adskillige selskaber, der specialiserer sig i dette med lave eller ingen omkostninger. Der er også tonsvis af gratis Twitter-baggrunde, som kan downloades.
Din Biografi På Twitter
Dernæst bør du skrive en opmærksomhedsfangende biografi. Din biografi skal inkludere et link til dit websted. Biografien er en meget vigtig del af din profil. Du bliver nødt til klart at beskrive din virksomhed med 160 tegn eller færre på en måde, der vil vække interesse. Din biografi er en af de ting, som folk læser før de tager beslutningen om at følge dig, så gør det godt. Det må ikke lyde som en annonce. Ingen vil følge sådan en virksomhed. Folk vælger at følge virksomheder, fordi de ønsker at engagere sig med dem, lære om deres tilbud og muligvis købe fra dem.
Nu skal du finde andre i din niche, som du gerne vil følge. Du kan finde folk i din niche ved at bruge Twееtaddеr(.com). Du kan også søge efter folk i din niche ved at skrive deres navn i Twitter Search. Se hvem de følger, og hvem der følger dem. Du kan som regel finde relevante folk på den måde, så følg dem. Jo flere folk du følger, des flere følgere vil du få.
Vigtig Viden Om Brugernavn På Twitter
Når du laver din profils brugernavn, er det vigtigt, at folk kan identificere din virksomhed ved navnet alene. Det allerførste, folk ser på din Twitter-side, er dit profilbillede, som bør være et personligt billede af dig selv, men den næste ting er lige så vigtig, og det er dit brugernavn. Vær kreativ og sørg for, at din niche er en del af dit brugernavn.
Tweet På Twitter
Nu er det er tid til at tweete. Twitter indlæg kaldes tweets. De er ikke mere end 280 tegn lange. Dette betyder, at du skal skrive dine tweets kortfattede og rammende. Idéen er at skabe interesse, at inspirere, at opmuntre, at engagere og at hjælpe andre. Du skal altid skabe værdi for dem, der følger dig.
Brugen af sociale medier bør aldrig handle om, hvor meget du kan tjene. Det skal handle om, hvordan du kan hjælpe andre. Hvis du altid har det i tankerne, vil fortjenesten følge efter med tiden. Sociale medier handler om at få kontakt med andre og opbygge relationer. Folk køber fra dem de kender, kan lide og stoler på. Den tid er forbi, hvor køberne beredvilligt brugte penge på folk og firmaer, de intet vidste om. Opbygning af relationer er afgørende for din virksomheds vækst og overlevelse.
Skal vi mødes på Twitter, så finder du mig lige HER>>
Rigtig god fornøjelse.
De bedste hilsner fra Kristina
Psst… Facebook fordi du vil genkendes ? Check ud her >>>
KS – Online Marketing
PS: Skal du have fat i gratis inspiration, cases og andre hamrende gode tilbud på mail ? Dem snupper du her i nyhedsbrevet: