LinkedIn – Guide Til Opsætning & Annoncering
Mange virksomheder har indset fordelene ved at skabe en LinkedIn Company Page. Det giver mulighed for at dele information om alt. Lige fra hvad virksomheden gør, til hvem der arbejder der, til jobmuligheder og meget mere. Selvfølgelig er hovedårsagen til at bruge en LinkedIn Company Page at markedsføre dit brand. MEN… Det giver også mulighed for at etablere personlige netværk og relationer, og finde potentielle kunder via en række forskellige værktøjer inkluderet i det nye Company Page layout.
Har du udnyttet alle LinkedIns muligheder – især Company Page? Hvis ikke, går du glip af en enestående mulighed for at skabe kontakt til andre personer, professionelle og potentielle kunder, samtidig med at du markedsfører din virksomhed, og optimerer dit brand. Blandt de sociale medier er LinkedIn et af de bedste markedsføringsværktøjer, som en virksomhed kan tilføje til sit arsenal!
LinkedIn Opsætning Step By Step
Det første trin til at skabe brand genkendelse for din virksomhed på LinkedIn, er at lave en Company Page. Den første del du ser er Overview-delen af din Company Page. Vær grundig når du udfylder Overview-sektionen og inkluder så mange oplysninger som muligt for din virksomhed. Inkludér firmaets placering, forretningsbeskrivelse, firmaets specialiteter, blog og andre sociale medier. En robust profil hjælper ikke bare brugerne til at forstå hvad din virksomhed tilbyder, når de besøger din side, men de oplysninger, du giver, gør det lettere for brugeren at finde din side. Vær sikker på at den tekst du skriver er rig på potentielle søgeord. Her er en god mulighed for at inkludere målrettede søgeord på virksomhedens side. Det hjælper til at forbedre dit websteds SEO. Endelig må du ikke glemme at uploade firmaets logo til din Company Page.
Produkter Og Services
Efter at du har udfyldt Overview-sektionen af din Company Page, er det næste trin at lave ”Products & Services”-delen af din Company Page. Denne sektion giver dig mulighed for at opbygge en mere robust beskrivelse af din virksomheds tilbud. Det er meget anbefalelsesværdigt at tilføje en Products & Services-sektion for at afslutte din virksomhedsside. Først vælger du, om du vil angive produkter eller tjenester. Efter du har besluttet, om du vil angive produkter eller tjenester, er det næste trin at beslutte hvorvidt du vil lave flere Products & Services-sektioner. Flere sektioner er især egnet for virksomheder, der udbyder forskellige produkter til forskellige kundegrupper (f.eks. forskellige lande eller demografiske grupper). For de fleste virksomheder vil standardversionen være passende til alle kundegrupper.
Andet trin er at skabe overblik over dine produkter og tjenester. Det anbefales, at du laver en anden beskrivelse, end den du lavede i Overview-sektionen.
I det tredje trin har du mulighed for at lave tre bannere til din virksomhed. Det anbefales, at du laver bannere, der viser din virksomheds tilbud, kommende begivenheder, annoncer eller reklameartikler. En ekstra bonus ved bannerne er, at du kan inkludere links til dit websted for hver af de tre bannere. Ændringerne publiceres, og du kan nu fortsætte med at tilføje produkter eller tjenester. Du har nu fuldendt den overordnede del af Products or Services-sektionen af din virksomheds side.
Det næste trin er at tilføje hvert enkelt af dine produkter eller tjenester.
Du vil se en “Admin Tools”-knap i øverste højre side af din “Products or Services-sektion”. Vælg at tilføje et produkt eller en tjeneste fra rullemenuen. Det anbefales, at du inkluderer så mange oplysninger som du kan, for hver af dine produkter eller tjenester. Der er nogle grundlæggende felter, der skal udfyldes for hvert produkt eller tjeneste, såsom billede, egenskaber, kategori, beskrivelse og et link til produktet eller tjenesten på din internetside.
Bonus & Links
Der er bonusfelter til at gøre beskrivelsen mere stærk som f.eks. link til dit produkt eller tjenesten på Facebook eller Twitter, kontaktoplysninger til en bestemt medarbejder på din virksomhed og et særligt tilbud for hvert produkt eller tjeneste. Det er ok, hvis du ikke har alle disse informationer, når du laver beskrivelsen, men det anbefales, at du ser det som en målsætning at lave materialet til disse lister, så du over tid kan opdatere alle produkterne.
Næste Skridt…
Efter at have lavet en fortegnelse for hver enkelt af dine produkter og tjenester, er det sidste trin for denne sektion at gå tilbage til oversigten over Products/Services-siden. Klik på ”Admin Tools” i det øverste højre hjørne af Products/Services-sektionen og vælg “Edit”. Scroll ned til det fjerde trin og vælg dine udvalgte produkter/tjenester. Du skal blot tilføje en titel til tekstboksen og vælge dit produkt eller tjeneste fra den første rullemenu. Dette vil placere det udvalgte produkt eller tjeneste under dine bannere og ovenover alle de andre produkter/tjeneste.
Carееrs
Den tredje sektion af din virksomhedsside, Careers, er til at opslå åbne jobstillinger. LinkedIn giver dig en detaljeret forklaring over, hvordan du indsætter et job på din virksomhedsside – du skal du blot klikke på fanen Careers, for at se alle de specifikke trin.
Analytics
Analytics er den sidste sektion af din virksomhedsside. Her finder du letforståelige rapporter om, hvordan din virksomhedsside klarer sig. Her følger et par gode detaljer, som du vil finde:
Page views by section and the number of unique visitors
Denne rapport giver dig ikke bare information om din egen side, men sammenligner også din side med andre
lignende selskaber.
Members visits by industry, function, and company. Rapport om hvilke jobfunktioner de besøgende på din virksomhedsside har, kan hjælpe dig med at lære mere om din målgruppe. Det anbefales, at du bruger et øjeblik på at se besøg fordelt på firmaer, hvor du kan se, hvilke virksomheder der har kigget på din side. Number of members following your company page.
Jo mere aktive du og dine medarbejdere er på LinkedIn, des flere følgere får du på din virksomhedsside.
Vær sikker på at inkludere et link fra dit websted til din virksomhedsside på LinkedIn for at øge trafikken. Products & Services performance. Fra denne rapport kan du se hvilke elementer besøgende har klikket mest på i din Products & Services-sektion: Bannere, mere information, særlige promotion links, osv.
Endelig…
Nu hvor du har udfyldt din virksomhedsside, vil jeg anbefale dig at bede dine medarbejdere om at inkludere et link til virksomhedens side fra deres personlige profiler. De gør dette ved at tilføje selskabet, som deres nuværende arbejdsgiver. Du har nu fuldført de første trin til at skabe brand genkendelse for din virksomhed på LinkedIn.
LinkedIn Showcase Side
Mange organisationer har opdaget fordelene ved at skabe en LinkedIn Company Page. Det giver mulighed for at dele information om alt, fra hvad virksomheden gør til hvem der arbejder der, til jobmuligheder og meget mere. Men der manglede en ting: Muligheden for at fremhæve forskellige aspekter af virksomheden som f.eks. virksomhedsafdelinger eller -brands. LinkedIn startede i 2013 en ny feature kaldt Showcase Pages. At begynde med LinkedIn Showcase Pages er enkelt. Du kan nemt lave en af disse sider med et par enkle trin:
- Identificér de dele af din virksomhed, der har brug for sådan en side
- Naviger til “Edit” fra rullemenuen og klik på “Create a Showcasе Page”.
- Når du har lavet siden, kan du redigere indholdet og begynde at dele information med verden
Bemærk: Du kan bruge LinkedIn Analytics-værktøjerne til at overvåge den nye sides præstation.
Book mig til opsætning af din LinkedIn firmaside og tilvælg Pas & Pleje af den, hvis du selv vil passe dit firma imens, og tjene penge på det du er bedst til.
Markedsføring på LinkedIn
LinkedIn annoncekampagner giver en høj grad af fleksibilitet. Du kan vælge at starte en meget billig kampagne, eller byde højere på klik og få maksimal eksponering til din målgruppe – det hele afhænger af dit budget, og hvor mange potentielle kunder du mener, du kan nå via dette sociale medie-netværk. Du vil modtage besked om alle der reagerer på din annonce, og kan svare dem (kun én gang) via LinkedIn, selvom de forhåbentligt gør det, du beder dem om i din annonce. LinkedIn tilbyder statistikker om klik og visninger.
Specifikt Om LinkedIn Annoncer
Er du klar til at prøve en LinkedIn annoncering? Lad os gå igennem de enkelte trin. For det første skal du have en LinkedIn-konto. Når du er logget ind, får du adgang til “LinkedIn Advertising” på rullemenuen under “Home” i topmenuen. Dernæst skal du tilføje et navn til din kampagne. Dette er kun til dig, så du kan skelne en kampagne fra en anden, det er især nyttigt, hvis du vil bruge ”split testing”, som måler hvilken version af en annonce, der er mest effektiv.
Så er det tid til at bestemme, hvor du vil have potentielle kunder hen, når de klikker på din annonce.
Det er normalt bedst at lave en unik landingsside (sådan som du ville gøre med en Google Ads-kampagne). Hvis dit budget ikke tillader det, kan du blot sende potentielle kunder hen på en passende side på dit websted, afhængig af hvilken handling du ønsker, de skal foretage. Så hvis du vil have dem til at købe, sender du dem til en indkøbsside; hvis du vil have flere Facebook likes, kan du sende dem direkte til din virksomhedsside på Facebook.
Overskrifter Er Vigtige Og Så Er Der Det tekniske…
Nu er det tid til at lave en overskrift til din annonce. Du har kun 70 tegn eller mindre at arbejde med, så det skal være kort og godt. Beskrivelsen i din annonce kan omfatte op til 150 tegn, så igen er det vigtigt at være kortfattet og lave en overbevisende opfordring. Tilføj et billede, der passer sammen med teksten; billedstørrelsen er begrænset til 5 MB (i forholdet 1,91:1 (1200x627px) industristandarden) og den anbefalede PPI (pixels per inch) er 72. Dernæst skal du beslutte, hvem der skal se dine annoncer. Du kan vælge variabler baseret på jobtitel, jobfunktion, industri, geografi, alder, køn, firmanavn, firmastørrelse eller LinkedIn-gruppe. Endelig beslutter du, hvor mange penge du vil bruge på din LinkedInannoncekampagne.
Du har to valgmuligheder:
Pay per click eller pay per impression. Der er et minimum på $ 2,00 per klik. Belejligt nok foreslår LinkedIn altid et bud, der er baseret på, hvor meget konkurrence der er indenfor din målgruppe. Vær opmærksom på, at der er et aktiveringsgebyr på $ 5 for at starte din annoncekonto. Du kan specificere et dagligt budget og en slutdato for din kampagne for at sikre dig, at du ikke går over et bestemt beløb. På betalingssiden (kun til kredit- eller debitkort), kan du tilføje en kuponkode fra alle kampagner, du måtte have modtaget fra LinkedIn. At køre en annoncekampagne på LinkedIn giver den lille virksomhedsejer en stor mulighed for målrettet online marketing til en lav pris.
Rigtig god fornøjelse!
De bedste hilsner
// Kristina Sindberg – Digital Marketing Nørd
PS: Mød mig på LinkedIn og tag endelig kontakt. Jeg nyder gensidig inspiration og du er velkommen til at connecte med mig HER